Diskussion
Navigering: >> Forum > Väröy
Väröy
|
Skribent: Ronny Skickat: 2010-07-28 23:46:13
|
Skall till Väröy och fiska den 22/8 och undrar om det är någon annan här på forumet som skall dit?, jag tänkte fiska enbart med jiggar är det bra eller skall jag även ta med pirkar vad tror ni?.
Om det är någon här som har varit där och fiskat, vill du dela med dig positioner till mig så vore jag tacksam.
MVH/Ronny
|
SV:Väröy
|
Skribent: Golda Skickat: 2010-07-29 01:56:44
|
Har varit där och kommer att återvända 2011. Klart att du ska ha med dig pirkar! Jiggar i all ära men en riktig pirk agnad med fisk kan ge dig trevliga överaskningar, katten o marulken specielt. Lycka till!
|
|
Skribent: BBRF Skickat: 2010-07-30 22:58:35
|
Kattfiske med agnad pilk kan vara kul som variation till jiggfisket, dock är havskatten på Vaeröy som regel av mindre modell, d v s under 3 kg. Prova även plattfiskmete där finns rödspätta, sandskädda och även piggvar samt på en fläck klorocka.
|
|
Skribent: Örjan Larsson Skickat: 2010-08-02 20:24:37
|
Hej Ronny,jag åker dit 8 sept. det vore kul om jag skulle få några heta fiske platser(ställen)vill du dela med dig positioner till mig så vore jag tacksam.
Mvh.Örjan
|
|
Skribent: Ronny Skickat: 2010-08-02 23:25:32
|
Tack för svaren allihopa, jag får plocka med mig några pirkar ändå ifall man blir sugen på annat fiske.
Du får gärna positioner av mig när jag kommer hem, hoppas att jag har några giftiga ställen att erbjuda.
|
|
Skribent: Örjan Larsson Skickat: 2010-08-03 17:49:55
|
Tackar på förhand:)
|
|
Skribent: Ronny Skickat: 2010-08-10 23:55:18
|
Har du några positioner vart du fiskar marulk och havskatt Golda? en och en halv vecka kvar nu.
MVH/Ronny
|
|
Skribent: Ronny Skickat: 2010-08-27 13:59:14
|
Nu har jag kommit hem från Väröy och jag kan bara säga ,,åk dit,,har haft ett kanon fiske med flera stora fiskar över 15 kg.
Det kom upp flera flundror med topp 30+ under dessa dagar men jag fick ej upp någon men det sparar jag tills nästa gång.
Vill man fiska stor sej och tors ska man åka söder ut om Väröy, och flundrorna trivs norr om Väröy men dom finns ju överallt.
Jag kan även tala om att boendet,maten,båtar och sist men inte minst guiderna är fantastiska.
Sen bor det en äldre man på Väröy som heter Ove han filear fiskarna så det ryker av kniven, en fantastiskt trevlig och go gubbe.
|
|
Skribent: Örjan Skickat: 2010-08-29 12:24:56
|
Vilka färger funkade bäst?Provade du med att agna med nån file och hur gick det?/Örjan
|
|
Skribent: Ronny Skickat: 2010-08-29 22:45:47
|
Jo vi provade med agnad krok och det funkade bra, men vi fiskade med hel sej på kroken.
Jiggarna som verkade funka bäst var en som vi döpte till Brynäsaren (Brynäs färger) och en självlysande kropp med svarta streck i som ett skellet ungefär, men det verkade som vilka färger som helst funkade bra.
Äker ni färja över eller flyger ni?
|
|
Skribent: Örjan Skickat: 2010-08-30 09:12:07
|
Tack för info. Nä vi åker färja, det är 2 av oss som är redan i Bodö och jobbar.Vi åker på upp den 7 sept till vårt fjäll hus(27mil)och tar en powernap, sedan åker vi på morgonen till Bodö en resa på ca: 5 timmar så det blir inte så blodigt:)
|
|
|