Diskussion
Navigering: >> Forum > Röst/vaeröy
Röst/vaeröy
|
Skribent: Fredrik Skickat: 2010-07-12 22:55:18
|
Håller på planera sommaren-2011:s fiskeresa
Har läst igenom trådar om röst och vaeröy men ju mer info ju bättre.
Har varit två gånger på Söröya, å en gång (nu i år) i Tromsö/Langsundet, har varit med Nordic-sea-angling alla gånger och är nöjd me dem.
Hur är det med fiskecamper på dessa ställen? är det wildwater som gäller? hur står dem sig i jämförelse med nordic sea?
kostnadsmässigt försöker vi hamna ungefär lika som med nordic sea, någon tusing hit eller dit spelar mindre roll men iaf. tänkt å vara 7 dygn.
Ska man satsa på Röst eller vaeröy eller spelar de mindre roll?
vill ha ett varierat fiske me stoora fiskar :)
stor sej är ju roligt å fiska fast man vill ju även ha chans på större hälleflundra 50kg+ (som e mitt rekord)
vi är ett gäng på 5-8 personer som tänkt åka
Tacksam för svar
/Fredrik
|
SV:Röst/vaeröy
|
Skribent: Anders Skickat: 2010-07-13 18:15:58
|
Har bott på både Röst och Vaeröy bra öar båda två.
Jag föredrar Vaeröy då jag anser att du har lättare för att fånga kveiten,närmare till ståndplatserna. Samt grymma toppar precis söder om, där övrig fisk fångas i stor storlek.
På Vaeröy blir du sällan inblåst, finns oftast flera platser att fiska på beroende på vindriktning och styrka.
Har nu bott hos en som heter Vidar de senaste åren som driver en riktig kanoncamp. Prismässigt sparar du många tusenlappar som du kan lägga på annat istället. Kolla hans hemsida och följ även hans blogg.
Skitfiske ! www.sjybrygga.no
|
|
Skribent: Fredrik Skickat: 2010-07-14 14:30:58
|
Tack för tipset Anders,
har mejlat honom om info priser m.m
|
|
Skribent: janne Skickat: 2010-08-20 20:52:57
|
fortsätter på denna tråden, om man flyger upp hur är de med förbindelser mellan flygplatsen o färjan , är det taxi som gäller elr går de bussar så man kommer ner.
|
|
Skribent: Erik Skickat: 2010-08-20 21:09:40
|
Jag har nu varit inne på Vidars hemsida och kollat och det verkar vara ett toppenställe. Dock så hittar jag inga priser på boende eller båtar. Är det någon som vet några priser, eller måste man kontakta honom ? Skulle var intressant att jämföra hans priser med priserna som gäller på Röst havsfiskecamping.
|
|
Skribent: janne Skickat: 2010-08-24 19:55:56
|
Det är alltså ingen som kan ge lite tips...
|
|
Skribent: BBRF Skickat: 2010-08-24 19:59:59
|
Janne. Är övertygad om att det går bussar från flygplatsen till centrum, vilket är nära färjan.
|
|
|