Hem | Forum | Fiskebilder | Länkar | Om

Diskussion

Navigering: >> Forum > EN dags fiske Lofoten...

<< Fin-Nor rullar   Var fiska? Stavanger - Trondheim >>
[ Skriv svar ]  [ Sök ]
EN dags fiske Lofoten...
Skribent:  Lubbmeister  Skickat:  2010-06-29 15:30:46
Frugan och jag kommer att göra en avstickare till Narvik för lite dykning och har även planerat in en valsafari. Har lyckats övertala henne att vi ska ut EN dag och fiska också...
Valsafari blir antingen i Stø eller Andenes, så det borde finnas chans till skapligt fiske.
Någon som har några bra tips om något av ställena är att föredra framför det andra? Eftersom det bara blir en dag så skulle det vara ok att åka ut på turbåt, men kan också tänka mig att sticka ut med hyrbåt på egen hand. Någon som har erfarenhet från de två platserna?

Tacksam för tips!

SV:EN dags fiske Lofoten...
Skribent:  BBRF  Skickat:  2010-06-30 06:54:16
Fast Stö och Andenes ligger i Vesterålen, inte Lofoten, hursomhelst har varit ute med en turbåt uranför Andenes och dragit lite mindre torsk. Annars går ju "eggakanten" väldigt nära Andenes med bra djupfiske efter uer och blåkveite.

Skribent:  Lubbmeister  Skickat:  2010-06-30 08:28:57
Ajdå, vilken dålig koll jag har... Tänkte mig att allt som "stack ut" hette Lofoten...

Tror inte att det är så intressant att satsa på det djupare fisket. Vilken storlek pratar vi om när du säger mindre torsk?
Minns du vem som stod för arrangemanget med turbåten och vet du om det fanns möjlighet att hyra båt också?

Tack för svaret förresten!

Skribent:  BBRF  Skickat:  2010-06-30 15:47:55
Under 5 kilo. Finns en turistbyrå i Andenes med information om fisketurer.

© Copyright 2004-2010 norgefiske.se havfiske / havsfiske i Norge, fiskeutrustning
Kontakt: Redaktionen