Diskussion
Navigering: >> Forum > Fiskecamp med skyddad hamn, flytbry..
Fiskecamp med skyddad hamn, flytbrygga och (bra) sjäsättningsramp kring Lofoten?
|
Skribent: Rikard Stenberg Skickat: 2010-06-19 19:56:01
|
Hej alla!
Någon som har tips om någon fiskecamp runt Lofotenområdet där man bor nära båten, med flytbrygga i en väderskyddad hamn med en bra sjösättningsramp...?
Dvs med en asfalterad eller betongramp - är "less" på att backa ut på stränder, kassa ramper, bryggor som ligger oskyddat för vissa vindriktningar...
Jag kan bjuda tillbaka på ett hyfsat ställe, Offersöy Feriesenter ute på Lofoten har en hyfsad hamn - skyddad för de flesta vindriktningar, flytbryggor, nära till båten från stugorna och en hyfsad sjösättningsramp som fungerar ganska bra när tidvattnet som står högst. Har genom åren haft ett bra fiske där speciellt efter större sej.
Men det skulle vara roligt att prova på något nytt ställe, men som sagt - jag har med mig min egen båt så hyrbåtar är inte av intresse men väl skyddad hamn så man sover gott och slipper ligga och vara orolig när det blåser upp. Och en bra sjösättningsramp uppskattas. Själva boendet får gärna vara av det enklare/billigare slaget men nära/bredvid bryggan :-)
Thanks!
/Rikard
|
Bilder:

|
SV:Fiskecamp med skyddad hamn, flytbrygga och (bra) sjäsättningsramp kring Lofoten?
|
Skribent: drm Skickat: 2010-07-19 12:17:52
|
Va lustigt, tänkte just tipsa om Offersöy, men då dök det ju upp mitt i texten...
|
|
|